Kom jij ons team versterken?

Team ChristenUnie Elburg 336x336maandag 14 september 2020 10:55

Wil jij in een sterk team werken aan belangrijke maatschappelijke uitdagingen? ChristenUnie Elburg kan jouw talent dan goed gebruiken. We zijn daarom op zoek naar een of meer enthousiaste bestuursleden.
De ChristenUnie is de grootste partij in de gemeenteraad van Elburg. Bij de verkiezingen in 2018 zijn we met 5 zetels in de gemeenteraad gekomen. Met een fantastisch team werken we aan dat wat wij belangrijk vinden voor de gemeente Elburg en haar inwoners. En jij kunt daar onderdeel van zijn.

Jouw rol als bestuurslid

Als bestuurslid ben je een sparringpartner van de fractie. Je kunt advies geven bij belangrijke politieke onderwerpen en beslissingen. Daarnaast bouw je aan een goede relatie met de leden van ChristenUnie Elburg en draag je bij aan een goede naamsbekendheid. Je bent medeverantwoordelijk voor de voorbereiding van verkiezingen en ontwikkelt de kwaliteiten van het team. Potentieel talent bereid je voor op hun toekomstige rol in de politiek. Daarnaast bewaak je de resultaten van ChristenUnie Elburg en toets je deze aan het verkiezingsprogramma.

Wat we van je vragen

Als bestuurslid ben (of word) je lid van de ChristenUnie en onderschrijf je de grondslag en het kernprogramma van de ChristenUnie. Het bestuur vergadert ongeveer acht keer per jaar. Daarbij lever je samen met de overige bestuursleden een actieve bijdrage aan de plannen die je als bestuur formuleert. De tijdsinvestering varieert en hangt deels af van jouw ambitie en rol binnen het bestuur. Op dit moment zoeken we specifiek een secretaris en een algemeen bestuurslid.

Je helpt mee met het organiseren van de ledenvergaderingen in het voor- en najaar. Ook vertegenwoordig je het lokale bestuur op lokaal, provinciaal en landelijk niveau. Je bent aanwezig bij enkele fractievergaderingen, het landelijke ChristenUnie-congres en overige momenten waar het lokale bestuur aanwezig moet zijn.

Wat levert het jou op?

De functie van bestuurslid is een vrijwillige functie. Eventuele onkosten worden vergoed. Je werkt in een divers team en kunt veel ervaring op doen in een politieke omgeving. Naar eigen behoefte kun je betrokken zijn bij maatschappelijk relevante thema’s en contacten onderhouden met leden en partners. Ook het bijwonen van werkbezoeken is mogelijk. Daarnaast krijg je toegang tot de opleidingsmogelijkheden van de ChristenUnie.

Belangstelling?

Wil je met jouw talent een bijdrage leveren aan het werk van ChristenUnie Elburg? Maak jouw belangstelling dan bekend bij het bestuur door een persoonlijke motivatie te sturen naar het bestuur (bestuur@elburg.christenunie.nl). We gaan graag met je in gesprek over de mogelijkheden.