Wisselingen bij ChristenUnie Elburg

Han Dickhof (150x200)donderdag 21 januari 2016 00:06

De afgelopen weken zijn er een tweetal wisselingen geweest bij ChristenUnie Elburg. Eveline Spronk neemt de voorzittershamer over van bestuursvoorzitter Eva Petra Simon en Han Dickhof volgt Jenny van de Weg-Kruithof op als fractievoorzitter.

Tijdens de ledenvergadering van ChristenUnie Elburg werd Eveline Spronk unaniem gekozen als nieuwe bestuursvoorzitter. Ze volgt Eva Petra Simon op die al eerder had aangegeven te willen stoppen met het voorzitterschap van de kiesvereniging. Er werd tijdens de vergadering uitgebreid stilgestaan bij de jaren die Eva Petra Simon in het bestuur heeft gezeten en werd zij bedankt voor het vele werk.

Overdracht van de bestuurshamer van Eva Petra Simon (rechts) aan Eveline Spronk (links).

Han Dickhof is door de fractie gekozen als nieuwe fractievoorzitter van ChristenUnie Elburg. In 2016 verhuist Jenny van de Weg-Kruithof naar de gemeente Oldebroek. Daarmee eindigt automatisch haar raadslidmaatschap in de gemeente Elburg. Jenny blijft wel actief bij de ChristenUnie betrokken. Vanaf maart 2016 gaat zij aan de slag binnen het bestuur van ChristenUnie Gelderland.

Han Dickhof: “Als ChristenUnie zijn we er van overtuigd dat christelijke politiek goed is voor de gemeente Elburg. Daar waar nodig zullen we als ChristenUnie, net zoals in de afgelopen periode, met eigen initiatieven onze accenten blijven zetten op het beleid van de gemeente Elburg, een geweldige en boeiende uitdaging.

In de afgelopen periode hebben we als fractie van de ChristenUnie een actieve rol gespeeld. Wij hebben ons stempel weten te drukken op het beleid voor kwetsbare groepen. Jenny heeft hierin een belangrijke rol gespeeld. Ik ben enorm gemotiveerd om ook bij de komende politieke keuzes ons hart te laten spreken.”

Archief > 2016 > januari