Jaarverslag 2019

Status ledenaantal

Per 31 december 2018: 162       |            Per 31 december 2019: 156

Bestuursvergaderingen

In 2019 zijn er 7 officiële bestuursvergaderingen gehouden, deze vonden plaats in januari, maart,  mei, juli, september, oktober en november. Tijdens de bestuursvergaderingen is er (in de regel) een fractielid aanwezig geweest als afgevaardigde vanuit de fractie.

Ledenvergaderingen

In 2019 zijn er 2 algemene ledenvergaderingen gehouden.

De voorjaarsledenvergadering vond plaats op donderdag  11 april.

Tijdens deze vergadering is het financieel jaarverslag over 2018 vastgesteld. Er werd afscheid genomen van Bertil van Kolthoorn als bestuurslid. Teunis Bultman werd benoemd tot  voorzitter. Verder  waren er een aantal korte bespiegelingen over het vliegveld Lelystad, burgerparticipatie en de jeugdraad.

De najaars ledenvergadering vond plaats op donderdag 14 november. Deze vergadering stond in het teken van de jeugdzorg. De avond werd gehouden bij @Roberts in de binnenstad. Die avond hebben afscheid genomen van Elianne Korevaar  als secretaris ; haar inbreng zal worden gemist. Voor Geert Holwerda  was het de mogelijkheid zich kort te introduceren.

Overige bijeenkomsten

Tijdens de fractievergaderingen is er (in de regel) een bestuurslid aanwezig als afgevaardigde vanuit het bestuur.

Het bestuur (met name de voorzitter)  is in de tweede helft van 2019 sterk betrokken geweest bij de stikstofproblematiek. Op 29 november is bij Albert Nagelhoud (’t Harde) een bijeenkomst geweest omtrent de stikstof kwestie. Daarbij was ook Carla Dik – Faber aanwezig (2e kamerlid ChristenUnie).

Bestuursleden

Het bestuur bestond op 31 december 2019 uit: Teunis Bultman (voorzitter) , Eugène Romijnders (penningmeester)  en Gerrit Draaijer (secretaris ad interim). Geert Holwerda bezocht de vergaderingen na het vertrek van Elianne

2020, Gerrit Draaijer, secretaris (ad interim).